Sveriges Kungahus
Utskriftsversion
Skriv ut
|
|

Prinsessan Lilian

Prinsessan Lilian. Fotografi: Pressens Bild.
Prinsessan Lilian är född 1915 i England.
Hon var gift med prins Bertil,
som var farbror till Kungen.
Prinsessan Lilian är hertiginna av Halland.
Lilian arbetade i en fabrik och på ett sjukhus
under kriget i England.
Hon gifte sig med prins Bertil 1976.
 
Lilian bor på Djurgården i Stockholm.
 
Arbete
Prins Bertil var intresserad av bilsport
och Lilian har fortsatt med hans arbete.
Prinsessan Lilian delar ut pris i tennistävlingen Stockholm Open. Fotografi: Pressens Bild.
Hon delar ut priser i biltävlingar och tennistävlingar
och delar också ut andra slags priser.
 
Intressen
Lilian ger stöd till SOS-barnbyar,
som hjälper barn som inte har några föräldrar,
något hem eller utbildning.
Prinsessan Lilian besöker SOS-barnbyn i landet Lettland. Fotografi: Pressens Bild.
Hon har besökt SOS-barnbyar i många länder.